Dünyada önemli çalışmalara imza atmış, yeni buluşlarda ve keşiflerde bulunmuş, birçok sorunun çözümüne katkılar sağlamış çok değerli bilim insanı Albert Einstein'ı çocuklarımıza tanıtmak ve bilim çalışmalarının önemini kavratmak amacıyla okulumuz öğrencilerine etkinlikler düzenlenmiştir.
Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Örgütü (UNESCO) tarafından değerler eğitimi; "Çocukların ve gençlerin pozitif değerleri keşfedip geliştirmeleri ve kendi potansiyellerine göre ilerlemeleri için yürütülen eğitimsel gayretler" olarak tanımlanmaktadır. 2022-2023 Eğitim Öğretim yılı 1. dönem boyunca okulumuzda Değerler Eğitimi kapsamında birçok çalışma yapılmıştır.
1. Dönem Değerler Eğitimi kapsamında yapılan çalışmalar:
-Arkadaşlık ve dostluk
-İyilik, Yardımseverlik, İşbirliği
-Hijyen ve sağlıklı Yaşam
değerlerini kazandırmaya yöneliktir.
Okulumuz sınıflarında çeşitli etkinliklerle meslek grupları öğrencilerimize tanıtılmıştır. Öncelikle meslekleri anlatan hikaye kitabı öğrencilere okunmuş ve bu konuda çalışma kağıdı yapmışlardır. Sonrasında öğrencilerimiz seçtikleri mesleğin kıyafetlerini giymiş ve meslekleri yakından tanımaları sağlanmıştır.
Çocuklarda sosyal ve duygusal beceri gelişimini sağlamak, aile içi İletişim becerilerini arttırmak, İletişim engellerini azaltmak amacıyla okul rehber öğretmenimiz Ebrar EMEK tarafından velilerimize "Aile İçi İletişim" semineri verilmiştir.
Tutum, Yatırım ve Yerli Malı Haftasının amacı, yerli tüketimin bilinçli olarak artmasıdır. Bu hafta süresince tutumlu olmanın, yatırım yapmanın ve ''yerli malı kullanmanın önemi'' vurgulanır. İnsanların parasını, malını, eşyalarını, zamanını ve sağlığını gerektirdiği gibi korumak ve dikkatli kullanmasına tutumlu olmak denir. İhtiyaçlara harcandıktan sonra artakalan para ile yatırım yapmanın önemi üzerinde durulur. Tüketilecek ürünlerin ülkede üretilen ürünlerden seçilmesinin gerekliliği anlatılır. Bu şekilde ülkenin zenginliklerinin artması amaçlanmaktadır. Ayrıca bilinçli tüketicilik konuları üzerinde durulur.
Okullarda 12-18 Aralık tarihleri arasında kutlanan bu haftada tutum, yatırım ve Türk malları hakkında bilgi verilir. Şiirler okunur, konuşmalar yapılır, skeçler ve oyunlar oynanır.
Okulumuzda her yıl olduğu gibi bu yıl da Tutum, Yatırım ve Yerli Malı Haftası'nı, öğrencilerimizde yerli malı kullanmanın ve tutumlu olmanın önemi bilincinin oluşturulması amacıyla birçok etkinlik ile kutladık.
Dünya Engelliler günü, Birleşmiş Milletler tarafından 1992 yılından bu yana 3 Aralık'ta kutlanan uluslararası bir farkındalık günüdür. Bu günde dünya çapında organizasyonlar düzenlenmektedir. Dünya engelliler haftası pek çok açıdan farklı engellerin aslında engel olmadığına dikkat çekmek ve her engelin kendi içinde pek çok farklı sorunları olduğunu göstermek, engelli kişilerin katkılarını ve başarılarını hedef alan konular üzerinde durulmaktadır.
3 Aralık Dünya Engelliler gününde okulumuzda da çeşitli etkinlikler gerçekleştirilerek öğrencilerimizin bu konuda farkındalık kazanması sağlanmıştır.
Waldorf yaklaşımı eğitimi bir sanata dönüştürmeyi amaç edinen bütüncül bir yaklaşımdır. Çocukların sosyal, duygusal, ruhsal, ahlaki, fiziksel ve zihinsel açılardan dengeli bir biçimde ve çok yönlü olarak gelişebilmesini amaçlar. Çocukların bireyselliğini, özgüvenlerini ve bütünlüğünü desteklemeye ayrıca önem verilir. Çocukların sanat, müzik, hareket ile öğrendikleri; keşfederek, deneyimleyerek yaşantılarını zenginleştirdikleri düşünülür. Çocukların birbiriyle rekabet etmektense birbirlerine saygı duyarak, yardımlaşarak toplumsal aidiyet duygusu edinmeleri teşvik edilir.
Okulumuz proje ekibi tarafından öğretmenlerimize Waldorf eğitimi verildi. Daha sonra sınıflarımızda bu modele uygun etkinlikler yapıldı.
11 Kasım Milli ağaçlandırma günü dolayısıyla okulumuz öğrencileri ile fidan dikme etkinliği gerçekleştirilmiştir.
Okul Müdürü Birsen ÖZTÜRK başkanlığında okulumuz öğretmenleri ile toplantı gerçekleştirilmiş olup Velilerin Okula Yönelik Beklenti Anketi sonuç raporu incelenmiştir. Anket sonucunda iyileştirmeye açık alanlarda yapılabilecek çalışmalar belirlenmiştir. Okulumuz öğrencilerinin bedensel koordinasyonlarını geliştirmek, psikomotor becerilerini desteklemek, aynı zamanda sağlıklı hayat ve spor bilinci oluşturmak amacıyla okul bahçemize pota yaptırılmış ve oyun alanlarımız zenginleştirilmiştir. Okulun fiziksel ve donanımsal olarak geliştirilmesi amacıyla tabelamız ve fotokopi makinemiz yenilenmiş, laminasyon makinesi alınmıştır.
Sınıflarımızdaki ilgi merkezleri güncellenerek beceri temelli alanlar (el-göz koordinasyonu, günlük yaşam becerileri vb.) oluşturulmuş, var olan alanlar geliştirilerek bakımları yapılmıştır.
Okul Müdürü Birsen ÖZTÜRK başkanlığında okulumuz öğretmenlerinin kuruma aidiyetlerini arttırmak adına toplantı gerçekleştirilmiş olup öğretmenlere uygulanan mesleki aidiyet ölçeğinin sonuç raporu incelenmiş ve iyileştirmeye açık alanlara yönelik yapılabilecek çalışmalar belirlenmiştir. Öğretmenlerin istekleri doğrultusunda laminasyon makinesi alınmış, fotokopi makinesi yenilenmiş, öğretmenlerin sınıflarındaki eksik malzemeler tamamlanmıştır.
Öğretmenler günü dolayısıyla her sınıftan gönüllü velilerle ve tüm öğretmenlerimizle beraber Rolleri Değiştik drama çalışması yapıldı. Etkinlik öncesi kişi sayısı kadar Rol Kartları hazırlandı. Velilere öğretmen rol durum kartları, öğretmenlere veli rol durum kartları kura ile dağıtıldı. Rol durum kartlarında yazılan numaralara göre eşleşen veli ve öğretmenimiz belirli süre eşliğinde kartta yazılı rolüne uygun olarak drama çalışmasına başladılar. Etkinlik bitiminde velilerimizle öğretmen olmanın neler hissettirdiği, anlayışlı, sinirli, güleryüzlü, asık yüzlü bir veliyle konuşmanın zorlukları kolaylıkları hakkında sohbet edildi. Veli ve öğretmen arasında empati kurulmasını amaçlayan etkinliğimize katılım gösteren tüm velilerimize teşekkür ederiz.
4 Ekim Hayvanları Koruma günü kapsamında okulumuzda çeşitli etkinliklere yer verildi. Su şişesinden kuşlar için barınma alanları oluşturuldu. Bahçemizdeki kedi beslenme alanları için kedi maması hazırlanarak öğrencilerimiz tarafından uygun alanlara konuldu.
Öğretmenlerin okula yönelik beklenti anketi sonuç raporunda belirlenen iyileştirmeye açık alanları belirlemek ve bu alanları iyileştirmek için yapılabilecek çalışmaları planlamak amacıyla okulumuz öğretmenleri ile toplantı gerçekleştirdik. Bu toplantıda alınan kararlarımız şunlardır:
Okulumuz öğrencilerinin bedensel koordinasyonlarını geliştirmek, psikomotor becerilerini desteklemek, aynı zamanda sağlıklı hayat ve spor bilinci oluşturmak amacıyla okul bahçemize Temel Eğitimde 10 Bin Okul Projesi kapsamında pota yaptırılmış ve oyun alanlarımız zenginleştirilmiştir.